Over het ASKV

Menu

ANBI-status

Het ASKV heeft een ANBI-status. Deze status garandeert dat de Belastingdienst onze organisatie erkent als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Door deze status kun je belastingvoordeel krijgen als je ons steunt met een gift.

Je kunt onze ANBI-status bij de Belastingdienst opzoeken. Vul in het zoekscherm ‘Steunpunt Vluchtelingen‘ in (officieel heten we A.S.K.V. \ Steunpunt Vluchtelingen).

Rekeninggegevens

Rekeningnummer (IBAN)NL75 TRIO 0391 1439 13
t.n.v. Stichting ASKV
Kamer van Koophandel-nummer (KvK-nummer)41208314
RSIN/fiscaal nummer007988680

CBF-Erkenning

Het ASKV is een Erkend Goed Doel. De CBF-Erkenning is het keurmerk voor goede doelen dat door het CBF, dé toezichthouder voor goede doelen, wordt uitgegeven. Het CBF toetst of goede doelen aan strenge kwaliteitseisen voldoen. Aan erkende goede doelen met een Erkenning, zoals het ASKV, kun je daarom gerust geven.

Wat is de Erkenning?

De Erkenning is het keurmerk voor goede doelen dat door Toezichthouder CBF wordt uitgegeven. Met de Erkenning laten organisaties zien dat ze voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Voor grotere organisaties gelden uiteraard andere eisen dan voor kleinere. Maar liefst 4,4 miljard euro aan geefgeld staat onder toezicht van het CBF. Aan een Erkend Goed Doel kun je gerust geven omdat je ervan uit kunt gaan dat de organisatie daadwerkelijk bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met elke euro, verantwoording aflegt en zich onafhankelijk laat controleren.

Transparantie in één oogopslag: Het CBF-Erkenningspaspoort

Het CBF-Erkenningspaspoort toont op een eenduidige en neutrale wijze de belangrijkste informatie van een Erkend Goed Doel. Transparantie in één oogopslag dus. Het paspoort bevat zowel kwalitatieve informatie over de doelstelling en activiteiten van de organisatie als financiële kengetallen. Deze laatste zijn door Toezichthouder CBF gevalideerd. Via deze banner kun je ons CBF-Erkenningspaspoort bekijken.

Statuten

Het ASKV heeft statuten.

Gedragsregels

Binnen het ASKV gaan we respectvol met elkaar om. Zoals genoemd in de gedragscode wordt agressie en geweld, (seksuele) intimidatie, discriminatie en pesten niet geaccepteerd. Het ASKV heeft beleid om het voor medewerkers, stagiaires, vrijwilligers, cliënten en andere belanghebbenden mogelijk te maken om melding te doen van een voor de persoon ongewenste/grensoverschrijdende situatie.

Klachtenprocedure voor cliënten

Het ASKV streeft ernaar om een open en transparante organisatie te zijn. De klachtenprocedure voor cliënten heeft als doel om een veilige en vertrouwelijke procedure te bieden voor cliënten. Het is onze intentie om elke klacht serieus te nemen en passende actie te ondernemen.

Deel deze pagina